Alla inlägg under september 2010

Av Cassandra - 11 september 2010 02:24


..blev det ikväll hos morbror och hans tjej. (han var inte hemma) Jätte mysig kväll med mycke skratt. Mormor fick i sig lite för mycket av de goda och blev väldigt "Go å Gla" (fast de e hon jämt men på ett annat sätt idag) ;) Har nog aldrig skrattat så mycke på VÄLDIGT länge. Eller jo okej, när Malin va här i går (torsdag) och vi kollade Idol.. HAHA, vilka puckon det finns !


Nu är klockan iaf över tolv och det är nu Lördagen den 11 September, så nu kan vi ÄNTLIGEN säga att IMORRN DRAR VI TILL TUNISIEN !!!!!! Helt underbart att komma bort och få SOOOOOL !!!


Men nu ska jag hoppa ner i sängen. Har massor att packa när jag vaknar ;)


Puss // C

Av Cassandra - 9 september 2010 23:24


Första dagen idag på nya jobbet. Så LÅÅNG dag så de e inte klokt. Stod där som ett fån och skulle bjuda folk på Juice och bröd. Hm, de gick inte riktigt hem vill jag lova. Shit vilket skit, de va typ inge folk på affären överhuvudtaget. Min "bästa" replik idag har varit "Hej, vill du smaka på lite juice och bröd." Denna rad har jag idag sagt ca 3000000 gånger om inte fler. Och det är kanske 100 st av alla dom gångerna som någon sagt "Ja, tack." Naaee inte min grejj de där alltså. Men men bara 2 dagar kvar sen slipper jag de där och drar till varmare land och när jag kommer hem har jag annat på G. :D

  En annan "JÄTTE" rolig sak var att när jag kom ut från affären och ÄNTLIGEN hade "jobbet" (eller vad man kallar det) klart så satt det en liten lapp på min vindrutetorkare. Och JAA mina vänner GIVETVIS var det en parkeringsböter. Tror ni ja blev förvånan, NEJ inte ett dugg !! Nedra, skit dag !! Så imorgon får jag VERKLIGEN dra på ett riktigt PEPSODENT-smile för att klara dagen. Mohaha !


Och imorgon efter jobbet ska jag åka och hämta Mammie och Mormor så ska vi åka hem till Morbror och Therese & co och käka lite kräftor och räkor osv. De ska bli göttans de. Sen är det bara upp igen på Lördag morgon för då är det jobb dags igen.. HAHA men som tur va så behöver jag inte stå så länge då. Det är ju ändå inte speciellt mycke folk som är ute och handlar då berättade dom. PUUUUUH !!!


Malin var här förut på lite kaffe och snack, plus att det blev Idol. Många skratt blev det ju iaf. HAHA !!


Ska väl snart försöka sova nu.. Natti !


//C

Av Cassandra - 9 september 2010 08:20


Idag är det dagen med stort D, dags att börja på nya jobbet som "Event-säljare"..

  Kommer att stå på Willy:s idag mellan 11.00-19.00 och bjuda på lite smakprover av smör, bröd och 2 olika sorters juicer. Kommer även stå där Fredag 11.00-19.00 och Lördag 10.00-16.00 Så det är bara att komma förbi och säga hej, smaka lite och sen köpa såklart ;) Hehe..


Nu dags att förbereda allt för nya jobbet och käka lite frukost ;)


//C

Av Cassandra - 8 september 2010 11:33


Vaknade kl 10.40 vilket var väldigt sent för jag hade tänkt vakna 9.00 senaste. Men men nu ska jag åkt till lassarettet och förtidsröst, eftersom jag är i Tunisien när det är röstningsdags. Sen åker jag över till Mormor och fikar lite med henne, sen hem fixa och städa de sista, åka till Pappsen och hämta resväskan, ska försöka laga lite mat npgonstans där imellan oxå. Och sen ska jag åka in till min älskling i Kristinehamn och gå på bio, och sen hem igen.. Imorrn är det dags för jobb, HM, får vi se hur de går.. =/


//C

Av Cassandra - 7 september 2010 22:28


Har tillbringat mestadelen av dagen i tvättsstugan för att få allt rent till resan. Trodde dock inte att jag hade så mycke tvätt som det var. Typ 6 maskiner, vilket tog lite tid. Hrmpf !

  Blev halvt väckt av att Mammie ringde imorse vid halv 10 och va dyng sugen på att dra in till IKEA, så det var bara att sälga sig i duschen och fixa sig lite och sen dra. Blev inte så mycke handlat men 6 djupa tallrikar och 2 jätte fina vita krukor. Har tyvärr inget att ställa i krukorna än men det kommer. :)

  När jag kom hem var det dags att sätta fart med tvätten, fixade och dolade uppe i lägenheten plus att det blev en lite powernaap. Upp och ner för alla dessa trappor är ingen lek. Det tar knäcker efter hundrafemtioelfte gången kan jag ju säga. Men men jag lever ! ;)

  Mamma kom och hämtade mig vid 18 ca och vi åkte för att fixa en inflyttnings present till Carine och Tobbe, hittade dock inget som passade så det blev en fin blomma istället. Träffade ju underbara kusin Rasmus, Arvid och Therese på affären så vi fastnade ju mer eller mindre där ett tag. Rasmus ville ju me "DASTER & DASSIE"

  Stackars Carine fick vänta och vänta, Mammsen skickade sms till henne runt 18 när vi åkte att "Nu är vi på väg." Men vi var inte i Linnebäck förän 19 så jaa det tog tiiiiid ! HAHA.

  Men nu har vi i alla fall varit där och det var verkligen ett KANON fint hus och jätte mysigt. Trevligt att träffas igen också, det var ju ett tag sen sist. Tack för de bruden !


Nu har min älskling kommit och vi ska ha lite myyyys !


Puss // C

Av Cassandra - 3 september 2010 13:47


Dagen börjar med att ett företag som heter inzpiration ringer mig och frågar om jag vill börja jobba hos dom. Min arbetsuppgift kommer att vara den att jag ska stå ute i olika Willys affärer med smakprover på tex bröd, juice, kakor osv osv. Man träffar mycket folk och det är ju givetvis VÄLDIGT socialt.. Ett jobb jag tror kommer passa mig alldeles PERFEKT !!

  Tjejen som ringde mig var mycke mycke trevlig och gick igenom allt och då menar jag verkligen ALLT. Till och med deras internet sida gick hon igenom, toppen bra om ni frågar mig =)

  Ringde givetvis upp Mammie, Pappie och Johan för att berätta den glada nyheten :D


 Sen åkte jag till Coop Storängen och handlade lite fika och sen bar de av till Strömtörp å Madde & Tindra.. Massa prat, KUUUL !!!


Nu har jag just varit och handlat de sista till köttgrytan som nu ska tillagas och sen bara vänta på ÄLSKLING !


Så fort han kommer hit ska vi åka till Malin och Glenn, så Glenn får sin EFTERLÄNGTADE dator han tjatat om :D Och dricka kaffe såklart :P


Sen ska vi till Oxhelga i Filipstad och sen ev bio om vi hinner med de :D


Dags att sätta fart !


//C

Av Cassandra - 2 september 2010 20:49


Då va man arbetslös igen då. Hm, undra vad man ska hitta på att göra nu då ? Vill ju utbilda mig till hovslagare fast inte just nu.. Känner att jag vill jobba lite till innan. Än är det ju inte för sent :D


Sitter just nu hemma hos Sabina och Urban och tittar på när dom sätter upp sina nya tapetar, åh snacka om att det blir snyggt.. Tre vita väggar och en randig som går i vitt, mörkbrunt, silver och beige (eller hur man nu stavar de) SKIT LÄCKERT !!!


Imorrn är det dags för Marken i Filipstad och sen ska vi åka och lämna min gamla dator till Malins kille Glenn. Jaa vad ska vi göra sen ? Hum, det är frågan ? Vill göra nått, frågan är bara vad..


Just de, jag och Ida va på stan idag och växlade lite kronor till Euro, SHIT VI DRAR SNART !! Kommer bli underbart men kommer sakna mina godingar här hemma.. =(


Blev ett konstign inlägg men skit samma nu ska ja tjöta lite till ;P


Puss på min BÄJBÖÖ ! //C

Ovido - Quiz & Flashcards