Alla inlägg under november 2009

Av Cassandra - 30 november 2009 23:04


Va ju i stoor stan igår och Stockholm International Horse Show.. Oj oj oj, säger jag bara.. Helt fantastiskt va de..

  Åkte från ridskolan vid 05.30, sen somnade ja på 2 sek.. HAHA å helt plötsligt va vi i Stockholm.. GÖÖTT!! :D

  Först gick vi på Annexet å shoppade lite, eller dom andr gjorde.. Jag köpte bara ett par knall ROSA benlindor till Quenscher.. De första Dessan sa när ja kom hem med dom va " Visste ja väl att du skulle köpa ROSA !! " Haha, så dom e de tydligen bara jag som kommer använda ;P Han kommer blir sååå fin prinsen!!

  I alla fall efter Annexet skulle vi ta oss in till stan.. Mm å givetvis åka sånt där tåg eller va de nu heter.. Åh fy va otäckt jag tycker de e =/ på stan shoppade jag bara ett svart boxarlinne med nån text på och sen en stoor tunika-tröja typ.. Som är randig.. As fint :D

   När vi va klara på stan va de bara å ta "tåget" tillbaka till Glooben och sen Annexet igen och till sist den efterlängtade kvälls-showen... WOW, kan man säga... De e ju såå mäktigt så man e färdig på å trilla av pinnen... Sten kul hade vi iaf... Och som vanligt när man kommer hem från Globen så har Cassandra Bergkvist ingen röst alls.. Men de går alldeles utmärkt att leva med.. HEHE


Imorgon ska jag ju jobba 06.00-14.10 och efter de ska ja direkt ut till stallet och rida Q, rider nog ut en sväng imorrn för på Onsdag ska vi rida ner till Gammla ridhuset å träna på att sitta ner i hans trav... Den är inte å leka med vill ja lova.. Men man måste ju lära sig nån gång :D


Sov gott allihopa !!


Miss J <3


//C

Av Cassandra - 28 november 2009 15:54


Idag är det Exakt 1 år sedan jag fick lämna ifrån mig min älskade underbara Volvo 940 GL.. Saknar ju min pärla ju !!


Stog ju och talade med Olle på Max parkeringen när någon plötsligt backar in i min bil.. Vi sprang ut för att titta och detta var resultatet:

 

Det var givetvis ingen rolig syn man fick.. Fick ju lite "tokspel" på killen men de gick över när Pappsen kom för att hjälpa oss skriva papper osv.. Några veckor efter de hade hänt så hade fortfarande inte Försäkringsbolaget hört av sig så jag ringde dem ist.. Fick tala med en kille som sa att de skulle köpa in bilen och skrota den.. =( De va ju de sista jag ville men hade inget annat att välja på, tyvärr.. Så EXAKT idag är det 1 år sedan jag fick lämna ifrån mig min älskling.. Fick ställa den på baksidan Volvo och lite senare kördes den vidare iväg till Högåsskroten där den står nu.. =(


  Jag har varit där några gånger och tittat på den när jag haft andra ärenden dit så här såg de ut i vintras:

 

Buuhuu =´(


Kommer nu lägga upp lite andra bilder på min älskade bästa bil bara för ja saknar den SÅÅÅÅ !!!

                    

Hade ju "Cassandra" i framrutan men på de här bilderna hade jag inte haft den så länge.. 


Och jaa jag vet att det bara är en bil, en sak, ett dött ting, men ja saknar den like mycke för de..


Nog om de nu.. Imorrn bär de av till Stockholm med kexen.. Så ikväll blir de tidigt i sängen...


//C

Av Cassandra - 26 november 2009 22:09


..Sen drar vi till Glooben !! Men de vet ju alla redan för de tjatar v ju om hela tiden tycker ja.. Hehe, men de e de värt !!


Har varit väldigt duktig idag och satt upp gardinstång och hängt upp gardinerna.. Gjort om lite i förstret och så.. Imorgon ska jag städa det sista och sen blir de upp med julsakerna..   Och få lite mysigt här hemma.. I alla fall i vardagsrummet för i köket är de ju inte lätt att få de mysigt som de ser ut där nu..


Jobbet idag gick bra.. Inte så värs mycke att gör dock men tiden gick ganska fort ändå.. Städade och fixade lite när de inte fanns annat att göra.. Imorgon är Ann-Liz ledig så de kommer ju bli as tråkgt ju   Men hon är tillbaka på Måndag igen som tur e  

  

    Tycker det är tråkigt att du säger sånna elaka ord när det egentligen är du som gjort fel från första början.. Ja fick dig till slut att känna som mig när du gjorde som du gjorde.. Men då va de jag som helt plötsligt va boven i dramat.. Ingen idé att ta åt sig längre för folk kan ju tydligen inte ha en normal konversation längre.. Synd de tycker jag.. Men vi mognar ju olika fort så e de ju bara.. (Och NEJ jag är väl inte heller den mognaste ja vet men va faan ibland så)


  Imorgon ska de fixas som bara den efter jobbet, skjutsa på Morbror & company.. Sen ska ja träffa J  


PUSS    

//C



Av Cassandra - 25 november 2009 16:17


Ikväll spelar Bofors hemma mot Björklöven.. Idag MÅSTE de blir vintst alltså...

 

Jobbar för fullt nu så jag hinner inte med att blogga så ofta men gör iaf så gott jag kan.. På SÖNDAG drar vi till El Stockholmo för shopping och sedan på Stockholm International Horse Show !!! JAAAA, jag är TAGGAD till tuusen...


  På Fredag ska ja träffa J å myyysa massssssor.. Har verkligen saknat honom massa nu... Vi har ju inte setts sen i Söndags.. =( Mycke pussar å kramar kommer de bli :P hihi

 

Nu ska jag hoppa in i duschen å sen hoppa ut ur duschen å fixa mig så jag är klar tills Mammie ska hämta mig 17.30 :D


Puss <3


//C

Av Cassandra - 22 november 2009 23:16


Inte så mycket att göra åt de, men de känns lite trist måste jag säga.. Har haft en KANON helg verkligen.. Den BÄSTA på vääldigt läänge !!

 

Fredag skulle jag och Sabina kolla film.. Men slutade med lite alkohol och spräng fulla.. Hehe, smakade vårat egna vin och jag kan tala om att de va inget att rekomendera.. Fy faan va de smaka.. Usch, men de va sprutt i de iaf, och de e väl de enda som räknas (?) hahaha


Lördag låg ja på Sabinas soffa till kl 16 då Mammie kom och hämtade mig så ja fick handla å sen hem och städa å fixa iordning för J skulle ju komma.. Hämtade honom vid busstationen sen hem till mig.. De blev MASSA myyssss !! Hihi, han e så fantastiskt go så ja vet inte vart ja ska ta vägen.. :) MUMS på honom !! :D

  Tog en promenad upp till Patte och för å söla lite.. Alltid lika kul å söla me den där token :D Hihi.. Sen hem till soffan igen ;)


Söndag blev lite mer mys på FM, och när J åkte hem åkte ja å Edgar hem till Sabina och glodde TV å tjöta lite.. Sen följde S med hit å käka Tacos åså.. Men nu ska ja gå och lägga mig.. Jobbar ju o6.oo-14.1o hela vecka.. Kommer va DÖD när klockan ringer o4.3o imorrn bitti... Ja ska dessutom till jobbet imorrn... HURTIG kallar ja de ;)


Ha de gött !!


//C

Av Cassandra - 20 november 2009 00:12


..Jag skriver som att det är Fredag nu eftersom att klockan är över tolv.. Även fast de känns lite skummt pga att man inte sovit nått.. Nån som fattar hur ja menar ?? Haha, gört knappt själv, men men...

 

Har varit en tuff vecka på jobbet, men man överlever ju som vanligt.. =) Jag har ju haft ett eget litet projekt som gick ut på att jag skulle göra ett tryck på ramar.. (Hjärtat som är på GB-glass förpackningarna osv vet ni?) De har jag tryckt på 4000 ramar.. Och de tar tid vill jag lova.. Satt en kortis med de på Måndagen 13.oo-14.oo, Tisadags o7.3o-16.oo och Onsdag blev de ju lite galet eftersom ja skulle iväg på Hockeyn och leveransen skulle gå Torsdag morgon.. Så i Onsdags satt jag först mellan o7.30-17.3o sen 21.3o-oo.oo Riktigt nice =) Sen fick stackars Robin på jobbet sitta i 2 hela nätter me de där för att vi skulle hinna... Åh de gick :D Idag kom han som är chef över trycket fram till mig och tackade mig för att jag hade ställt upp och gjort massa övertid för att vi skulle hinna klart.. Men de gör ju inte MER PEENGAR !!!! Haha..

    

(HL Display AB, bästa arbetsplatsen EVER!)


  När jag satt i tryckrummet i min ensamhet och lyssnade på Mix Megapol så de skakade i väggarna kom Ann-Liz in till mig i hjälpte till att packa de ramar som torkat.. Och just då tog min "underbara" tejp slut så ja drog fram kniven å skulle fixa de där.. (Nytt blad på kniv-faan oxå, så den e DYNG vass) Satt å sölade så mycke å tog i för å få bort all "gammal tejp".. Och klantig som jag är slinter jag men kniver så den sätter sig i benet.. BRA JOBBAT!!! Så ja drog bort den fort som faan.. Åh de enda som kom ur mig va "OJ!" Ann-Liz tittar på mig och säger "Vad gjorde du nu?!""snurrade" ja på stolen så hon såg vad som hänt (byxorna va givetvis sönder och de va ju litte blod om man säger) Då vände hon sig och gick.. HAHA, hon sprang ut och hämtade Danne (samordnaren) som kom in till mig och fick hämta plåster osv för att få ihop "såret".. Skratta kan man ju göra såhär i efterhand men faan de va otäckt att se "köttet/fettet" på benet dela på sig lixom.. De blev ju ganska djupt å man såg ju rätt ner i benet lixom.. HAHA, vilken klant man är !!!

  Måste bara tillägga att allt som hänt nu, min fot, mitt knä å nu låret är på samma ben.. De kommer väl snart trilla av de där benet eller nått.. Hehe..


Idag/ikväll blir de fimlmys med Sabina, och kanske en å annan bärsa.. Plus att jag ska iväg å ta Svin-sprutan såklart.. :) På Lördag ska ja få besök av J.. Hihi, kommer nog bli riktigt mys tror ja.. Eller ja tror inte ja VET !!


Så nu har jag inte så mycket mer att säga än att alla får sova så gott och ha en fantastisk helg helt enkelt..


//C


Av Cassandra - 17 november 2009 16:46


Yes, jag jobbar och sliter hela dagarna nu för tiden så de blir inte så mycke uppdatering här som ni kan se.. Än så länge har ja ju bara jobb den här veckan ut, men man vet ju aldrig om de blir förlängt IGEN ller inte.. Det är bara å hoppas på de bästa =)

 

Helgen va kanon, festade med Patte & gänget i Fredags.. Skjutsade på en full Mamma i Lördags å städade hemma hos BamseFM.. Och i Söndags va ja bara hemma hos min BÄSTASTE Sabina å glodde film osv..

  Blir ett värligt kort inlägg nu, för ja ska upp i duschen å sen blir de en promenix hem till Sabina tror ja.. Hon är ju sjuk så nån måste ju ta hand om tösabeten..


Kommer inte kunna rida mer på ridskolan heller då ja kommer jobba typ varje Torsdags kväll, så jag hoppas Åsberg kan fixa till de på nått bra sätt.. Har ju lixom betalat ändä till V.3, å dom pengarna vill ja ju ha tillbaka.. Aja, ska iaf ringa henne imorrn..

  Igår frågade Dessan om ja skulle rida Q men då slutade inte mamma jobbet förän 20, å då blev de ju lite sent å VÄLDIGT mörkt.. Hehe..


Ha de gott allihopa..

Åh Puss på dig SÖTO ;) hihi


//C

Av Cassandra - 13 november 2009 02:28


..Ja som dom flesta kanske redan sett så haer jag fått jobb igen på HL Display AB (där jag jobbat 2 gånger innan).. JhonnyUniflex ringde mig i Onsdags morse och frågade om jag va sugen på att jobba lite, åh de tackar man ju aldrig nej till.. De tråkiga med de hela är att det bara gäller denna veckan än så länge.. Alltså Onsdag (14.oo-22.1o), Torsdag (14.oo-22.1o) & Fredag (14.oo-18.1o) så det är ju lite tråkigt.. Men hellre jobba lite än inget alls säger ju jag.. Så jag är överklycklig just för tillfället.. Man får lixom tillbaka "livsgnistan", eller vad vi ska kalla det för.. Och personalen nere på HL blir ju alltid lika glada när man kommer tillbaka.. Eller dom ser ut att bli de iaf.. Hehe..

  Tyvärr fick jag nte jobba med "mitt" skift denna gång, men va tusan ja träffat dom ju i 10 min när de e skiftbyta.. Åh dom är ju så tokiga så de kanske räcker.. Elr?? Höhö, nej då.. JAG VILL ALLTID VARA I DERAS SKIFT JU!!!!!

   Men nu är det så illa att dom ska flytta om all personal på ALLA skift så "mina" bästa kommer splittras och jag kan va i vilket skift som helst för då har ja ju alltid nån av dom.. Skrattande Weeei, nu blev ja glad igen.. De hade ja inte tänka på förän nu.. Haha, va snittsigt !!


Okej, till dom mindre roliga bitarna, min älskade, underbara, snygga, goa, svullna FOT.. Mm som ni kanske förstår så har svullnaden inte gått ner än.. Kan inte gå på foten utan lindan.. Men men de e väl nått ja får leva me ?? På Måndag har de ju gått 5 veckor.. Men dom som kan säger väl att de kan ta LåååånG tid innan de blir bra igen efter en rejäl stukning... Ah ja vet inte (?!)


Blev ju ingen ridning igår (Torsdag) heller för jag jobbade ju.. Ännu en gång missad, och ja som va sååå ridsugen.. Men men de kommer fler Torsdagar.. Och jg ska ju inte jobba Eftermiddag hela mitt liv... Hehe..


Idag är en sån dag som man saknar sina underbara Smålänningar otroligt mycke.. Hela familjen där nere betyder så oerhört mycke så man kan inget annat än att sakna dom.. Men de kommer nog va tomt utan alla pållar där nere, men de gör INGENTING ara ja får träffa Mammie Charlotte, Pappie Martin, Storasyster Therese, Lillasyster Emma & LillaLillebror Gustav <3


Lite bilder på ponnysar från Östragårdens Ponnystall kommer här:


  

  

(Elan 247 Kat D, valack, -97 e.Eldorrado u.Nordfee)

 

  

(Oh, my Miracle "Mirre" Tysk korsningsponny, valack, Kat C -03 e. Okänd u. Okänd) 


  

(Mosquito "Myggan" Korsningsponnt, sto, Kat C -96 e. Okänd u- Okänd)

 

De va några godingar, kan lägga in fler en annan dag för nu är klockan 02.33 och ja ska nog försöka sova..


Natti Natti <3

 

//C

Ovido - Quiz & Flashcards