Alla inlägg under mars 2010

Av Cassandra - 28 mars 2010 10:46


Igår åkte jag och Johan till Karlstad och köpte de delarna av avgassystemet som saknades.. Svängde förbi Muffen oxå för att hämta mina solglajjor som jag hade glömt.. Sen styrde vi mot Björneborg och hem till Dan för att byta beläggen fram.. Okej, när däcket på vänster sida (förarsidan) väl är av, ser vi att beläggen inte alls behöver bytas där.. Varken de ena eller de andra, tittar upp på fjädern och där ser man att idioten som haft bilen innan kapat ett varv längst ner men så fint lämnat kvar den delen som är avkapad i den "riktiga" fjädern.. Det stack ju ut en bit av fjädern och legat och skavt på däcket så det har blivit värsta skåran på insidan.. Hum, redan då började jag känna att de va kört inför besiktningen.. Men men Dan fixade ut de där och sen va de dags för nästa framdäck att plockas av.. De gick ju bra inget av beläggen på den sidan va heller dåliga.. Och där ser va att han bara kannt för att kapa ett halvt varv på fjädern och där tagit bort de delan som blivit lösa.. Ojojoj, den sidan gjorde vi då inget åt utan backade ut bilen igen och skulle åka så han vi inte mer än 5 meter ner på gatan så e de nått som ligger och skrapar i på högersidan vid däcket.. Jaha, bara ut ur bilen och kolla vad det kunde vara..

  Då var det fälgen som låg och skavde emot fjäderbenet (inte bra alls).. Johan hade alltså skruvat på bulten på däcket snett och därför blev de så.. Har aldrig varit så innan.. Men Daniel började skruva och mecka lite och sim salabim så va de borta :D Puuh, gråten var inte långt borta då vill jag lova.. Har ju besiktning på Måndag och vill ju helst inte att de ska bli mer fel än vad de redan är nu.. HAHA..


Nu iaf åker vi till Björneborg igen för att sätta på resterande delar av avgassystemet.. Ska oxå berätt aom hur de gick på biltema osv men de tar jag i nästa inlägg för nu vill Johan åka..


Ha de gött, ni når mig på mobilen ;)


//C

Av Cassandra - 26 mars 2010 11:32


Har äntligen fått in bilder på "nya" bilen jag köpte i Februari.. Lite seg är man nog eftersom man inte fått fingrarna ur förän nu och lägga n bilder på datorn.. Hehe, men nu finns dom iaf.. Här kommer några:


      


Hade besök av Malin och Milla i Onsdags, och jag måste bara lägga upp en bild på goaste tösa.. Hihi, hon är så rolig lilla Milla   


  

Mitt skoställ va iaf jätte jätte kul å klättra upp på.. :D

 

Nu ska jag fixa iordning mig för sen bär de av ner mot stan för en snabb lunch med Andréa och sen blir de jobb 14.oo-22.1o


//C

Av Cassandra - 25 mars 2010 23:57

Dra mig baklänges va bra den är.. Telenors reklam låt "Draft Punk - Technnologic" Den är helt galet bra måste jag säga.. Så den blir de som rigsignal nu för tiden. HAHA. Väldigt intressant vetande antar jag !!


Dagen har varit bra, mycket på jobbet som vanligt. Va helt slut när jag kom hem så de fick blir en powernaap på sådär 3-4 timmar.. HAHA !! Sen va de bara att slänga sig in i duschen och fara till Krillehöla.. Jag och Nina skulle sola men de blev de ju inget med eftersom den där maskinen man stoppar in pengar i inte fungerade... Morrrr... SÅ istället gick vi och hämtade pizza.. Ungefär samma sak ju ;) (tsss) Sen har de inte hänt så mycke mer.. Min  Darling har haft magsjukan så jag har inte träffat honom på några dagar nu.. =( Men imorrn blir de att åka till honom efter jobbet (22.10) Ska blir mysss de :D


Men nu ska ja se om ja har nån rolig film på datorn som man kan somna tll :D

    Antar väl att de blir Lotta på Bråkmakargatan eller nått sånt där annat skojjigt !


Bis Morgen, Tjyyyyzzzz !


//C



Av Cassandra - 24 mars 2010 15:07


Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man ena stunden kan vara hur pigg och allert som helst och andra stunden känns de som månen trilla ner i huvuder och man tappade alla energi.. På schemat idag står (efter jobber såklert) tvätta och städa.. Har varit jätte pigg och igång på jobbet så jag tänkte att de där håller nog i sig hela dagen nu.. Men icke då. Kom hem för dryga en timme sen och gick ner med tvätten och fixade lite i tvättstugan, kommer upp till lägenheten, och vad händer då??!! Jo, jag fastnar vid den här dumburken och blir helt slut i hela (läs HEEEELA!!!!!) kroppen.. Kan inte fatta.. Men jag måste ju ta tag i de här nu för här ser de ut som sju svåra år.. Oj oj oj, nog med gnäll nu !


  Har varit rätt stressigt idag på jobbet, men hellre mycket att göra än inget.. För sålänge de finns mycket så har ju jag ett jobb... De e väl så man får tänka.. Och jag vill ju inget hellre än att jobba där.. Men de beror nog på arbetskamraterna, dom e sten bra.. Hör ni de nu NI E STEN BRA !!! (fast jag själv är nog snäppet bättre   )


Nej de här går inte.. Dags att ta tag i röran.. Ha en bra eftermiddag och kväll med er !!

//C

Av Cassandra - 8 mars 2010 15:09


Tycker de e helt underbart ute nu när det äntligen börjar bli lite varmare.. Dock inte tilltäckligt varmt för att all J*VLA snö ska försvinna men ändå så härligt i luften..


Om en vecka e hó hemma igen mitt lilla fnask.. Underbara Carro kommer äntligen hem och ska STANNA !! Blev bara 5 månader i USA men inte fan hade ja klarat de ens en gång tror jag.. Starkt att åka iväg sådär utan någon man känner.. Hum, om jag tänker efter kanske man skulle behöva göra nått sånt där för att lära känna sig svälv bättre ??  Eeeeller ja stannar nog här där ja har Mammie nära tll hands.. HAHA !!


Jaha, jag ska väl oxå passa på att medela att from igår började vårat "härliga" 4 skifts schema att gälla.. Eller som de egentligen heter intermitent 3-skift ! Så den här veckar ser ut såhär.... Måndag-Tisdag o6.oo-14.1o, Onsdag-Torsdag  14.oo-22.1o Fredag 22.oo-o6.1o Lördag-Söndag LEDIG! Eller ja vet inte om man kan kalla Lördagen för ledig med tanke på att man sovet bort hela den dagen.. Går ju av skiftet kl o6.1o Lördag morgon.. Men aa sånt e livet.. Ja gnäler inte!


Just de jag måste ju berätta om helgen !! Var ju i Karlstad hos Niklas i Fredags skulle ut på krogen med honom eftersom jag aldrig varit ute i KD.. Oh shit vilken fylla.. Kan samanfatta de hela med att säga att ja minns inte ett dugg.. Så kul va de !


Nu ska ja ner i tvättstugen igen..


Tjolahopp !!

Av Cassandra - 4 mars 2010 22:01


Igår kväll fick jag nått infall och skulle tilla på Rasmus på Luffen.. Fantastisk film de där måste jag ju säga.. Några klockrena kommentarer va ju oxå med.. Tex. "Se va fint hon kan räkna den lille nuppan." Eller,

Oscar till Polisen: "Jag skulle vilja kalla dig SKITSTÖVEL, men de finns väl nått straff för det oxå?"

Polisen: "De kan du ge dig på."

Oscar: "Det kunde jag ju förstått, men då kallar jag dig på Bergkvist, fast jag menar SKITSTÖVEL."

HAHA klockrent !!!


Imorgon är det Fredag som kanske alla redan vet, men då iaf ska jag först jobba mellan o6.oo-14.1o och efter de tar jag min racerbil och drar till Karlstad för att partajja lite med Niklas.. Ska bli riktigt kul eftersom de va så hmla längesen nu.. Och på Lördag hoppas jag att jag får komma till min darling.. Men de ska väl inte vara någraproblem om inte han har andra planer såklart... Åker ju lixom igenom K-hamn när jag ska hem och jag saknar honom så otroligt mycke nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till.. Har inte träffat honom sen i Söndags ju   

  Hoppas på att de blir en MYYYYS-Lördag.. Får ta ett snack med honom sen..


Dags att börja sätta igång me dom små liven oxå.. Sadla, sätt apå benskydd, tränsa, aa you name it.. Ska bli kul !!


Nu hoppar ja i säng !!

Just de ska oxå skriva att jag saknar ju min Malin ullibulli !! Hihi, tomt när hon e borta !! Ända borta i Svartå.. HAHA


PUSS på min bäjbe   



Ovido - Quiz & Flashcards