Alla inlägg under december 2009

Av Cassandra - 31 december 2009 14:57


..snart 1 Januari 2010.. Göttt de, nytt år nya möjligheter..


Ska till Madde ikväll å dricka lite, söla lite skit å bara hat gött =) De va så längesen nu..

  Nu ska ja färga håret, duscha, fixa mig och sen ska ja göra en lite surprice till Maddisen =) hihi


Gott Nytt År på er !!


Puss & Kram

//C

Av Cassandra - 28 december 2009 20:28


..och det är jobb igen.. Fast bara 3 dagar den här veckan.. Och förmiddag dessutom.. Känns riktigt gött.. Kan ju oxå berätta att jag är sjuk och har varit de sen dagen innan julafton.. Mår skit, men med lite alvedon och halstabletter så löser sig nästan allt.. hehe..


Har inte hänt så mycke nu ett tag, men de kommer väl =)

 I Lördags va ju ute med Tezz & Emelie, oh shit va kul de va !! Vi blev ju sten fulla.. Haha, riktigt så full som ja blev va väl inte meningen men va tusan.. De gick ju de me :P Tusen tack för en kanon kväll bruudar !


Väntar på att Madde & Ja ska styra upp våran grogg-kväll.. Sitta hemma å mysa me lite Redbull / Vodka och bara söla massa skit.. Hihi, blev ju en del snacka dagen innan julafton när Madde & Tezz va här och fikade :D Och då kan ni ju bara tänka er hur de tjattret blir med lite alkohol i kroppen ;) hihihi


Måste in till Örebro / Marieberg typ imorrn för att inhandla en nyårsklänning.. Har hittat en på Gina Trcot som ja bara måste ha !! As läcker.. Får se om ja drar in imorrn eller Onsdag :D Om nån e sugen på å hänga me e de bara å säga till.. Lillebror ska ju me oxå såklart ! =)


Nu hoppar ja in i duschen innan de e dags för sängen.. Börjar ju o6.oo imorrn..


Puss å Kram


//C



Av Cassandra - 25 december 2009 23:30

Jaha då var julafton borta ännu en gång.. Mycket trevlig dag hos Mormor med härligt folk..  God julmat dessutom, och alltid lika kul att titta på Kalle..


Julaftonsmorgon började med att Andreas och Krilla kom och hämtade mig hemma så åkte vi hem till Mammie för lite julmorgon-kaffe och PAKET !!!      Sen åkte vi ju till Mormor som vanligt å va där hela dagen.. Och efter de hem med Mammie och så åkte ja å Ando till Pappie så stannade lillebror där och ja åkte vidare till Mammsen som va uppe hos Bamse =)


Idag är det juldagen och alla är väl ute på krogen å super skallen medan jag sitter hemma i min soffa med lillebror å kollar sagan om ringen.. Jag hade ändå inte orkat festa idag för ja är ju sten sjuk..   


Imorrn eller ska vi åka på julrea  Örebro så om nån känner för att hänka så e de bara att slå en pling.. Massa fynd finns att hämta   


Men nu blir de lite cocilana och sen sängläge för min del..

Hoppas ni har de bra iaf..


PÖZZ

 

//C

Av Cassandra - 22 december 2009 23:48


Jaha då har man "jullov" från jobbet några dagar nu då.. Börjar inte förän Måndag kl o6.oo   


Börjar ju bli förkyld nu eller nått oxå, GIVETVIS ! Mamma e as förkyld redan men ja nyser bara å har lite små ont i bihålorna.. Åh de bådar ju inte gott.. Som vanligt åker ja väl på de värsta.. Tur att ja hunnit ta svinsprutan iaf   


Julafton kommer vi som vanligt att tillbringa hemma hos Mormor, och sen blir de väl mys hemma hos Mammie eller om ja åker till Sabina och dricker lite glögg.. Om hon nu ska va kvar i stan.. De e ju inte säkert än..


  Imorgon iallafall ska ja handla julklappar till alla som är värda de.. Sen ska ja skjutsa på min bror till träningar hit och dit mest hela dagen.. Tänkte väl försöka hinna fixa de sista hemma oxå så de e julfint på Torsdag morgon.. Sen kommer Madde och fikar lite oxå, lite lussebullar, knäck å julmust får de bli.. MUMMA de !!   


Ne nu kallar sängen.. Ha en trevlig kväll / natt !


//C

Av Cassandra - 21 december 2009 23:28


..julklapp är inhandlad än.. Har ju jobbat så ja inte har hunnit me de.. Hehe, som tur e jobbade ja ju i Lördags istället för att jobba på Onsdag så då blir de in till Örebro för att shoppa lite till några som är värda de.. =)


Idag har jag jobbat 14.oo-22.1o gick väl rätt okej, men de va sååå mycke att göra idag vill ja lova.. Men de e ju gött de för då går ju tiden lite fortare iaf..

  Imorrn blir de jobba eftermiddag igen å innan de ska ja va hemma hos Mammie och fixa lite osv.. Blir nice de ! Sen e de ju löning för min del imorrn oxå.. GÖÖTTT!!!   

 

Nej nu ska ja fixa lite nudlar för att sedan sätta mig i soffan och titta på Paradise Hotell som ja missade både igår och idag.. Ha en bra kväll !


//C

Av Cassandra - 20 december 2009 23:06


Haha, det är ju skrattretande allt de här !! Från att de ena dagen snackar så mycket skit om en person till att andra dagen börja umgås med henne (?) De kan inte jag fatta.. Och vi talade ju just om detta sist vi sågs, och jag sa va jag tyckte osv men gör gärna samma sak igen.. Det är ju f*n barnfasoner.. Nu får ni allt ta och börja bete er som vuxnamänniskor som ni försöker vara i andra lägen..

  Att ena helgen kunna umgås med mig och ha så trevligt till att andra helgen inte ens höra av sig till ALLA utan då skiter vi i och ringa Cassie de e ju lika bra de !! Men nu vet jag hörrni att ni är ju faan inte riktiga vänner.. Är de här ett skämt elr ??? Skulle vara väldigt tacksam för en FÖRKLARING !!! Men antar väl att ingen vågar säga nått.. Förutom en av er såklart som kan slänga ur sig vad som helst !! Usch, är vrkligen så TRÖTT på skiten nu.. Och middag hos mig kan ni FET-glömma när ni inte kan bete er.. Varför ska ja bjuda till om ni faan inte kan göra de.. Som jag brukar säga "Det finns väldigt MÅNGA kompisar, fast väldigt FÅ vänner !" Tänk på de !!! För ni är tydligen inte mina vänner eftersom ni håller på sådär !!!!!

(Om ni nu tycker att detta inlägg är jobbigt, irriterande elr så.. Hör av er till mig då å säg va ni tycker istället för att snacka skit!!)


Så nu har ja fått SPY ur mig lite skit oxå.. Har ingen lust att sitta å hålla sånt inom mig.. Och eftersom de aldrig e nån av dom som hör av sig så kan ja ju aldrig säga till dom va ja tycker.. För är de någon någongång som hör av sig så kan ni ju räkna ut på lillfingret vem de e !


Helgen har vart bra.. I Fredags va ja ju barnvakt åt lillebror, så vi käka Max, godis & dricka och så kollade vi på lite hockey osv.. Jätte mysigt hade va iaf.. Lördag morgon ringen klockan 05.00 för då va de dags att fara till jobbet.. Jobbade 06.00-14.10 då så slipper jag jobba på Onsdag.. De känns ju riktigt gött måste jag säga.. Bara jobba 2 dagar den här veckan.. hihi, kan de bli bättre ;) Och idag då så va ja och Sabina i stallet å red ut en sväng på 2 gaalna pållar... Hihi, tror minsann att Q va mer crazy än F idag... Höll på å flyga av igen... Han studsar värre än värsta rodeo kusen när han sätter fart.. Men de gör inget för han e ju såååå söt !

  Efter stallet blev de hem och duscha och sen hockey.. De återupptog ju matchen mellan Bofors - Örebro idag eftersom de fick bryta förra söndagen så ncidenten med Örebrosspelare #71 Niklas Lihagen som drabbades av hjärtstillestånd 8:08 in i första perioden.. Men de har väl alla hört talas om redan.. Vill bara skriva att jag håller tummarna för att Niklas ska återhämta sig ordentligt och blir bra igen !


Ska ta mig ett glas julmust nu, kolla sällskapsresan och götta mig i soffan.. Imorrn e de jobb 14.oo-22.1o


Dagens RIS: Folk som inte kan bete sig !!!

Dagens ROS: Bofors IK som vann med 4 -3 mot Örebro idag !!   


PUSS på mina VÄNNER !!!!


//C

Av Cassandra - 19 december 2009 14:59

Hinner inte skriva mycke nu, ska upp till Sabinas nya lägenhet å kolla in den =) Vi ska dricka lite vin ikväll där å plocka me saker =) Dyng gött för hon har flyttat närmare mig :D Tar ca 2 min att gå.. helt underbart !!


Har jobbat idag, fick göra de så fick vi va lediga på Onsdag, å de känns jäkla gött.. Då kanske man hinner köpa julklappar.. Har ju inte köpt en enda än.. haha känns lite tajt med tiden men allt går bara man vill :D


Blir även lite trött på folk som bara kan höra av sig när de passar dom.. Varför duger man bara ibland ?? de e min fråga ??


Just de, tog svinsprutan i torsdags å fy tusan va ont i armen ja har.. men ingen feber eller nått iaf som tur de...


Dagens bästa: Sabina & Madde.. Tur ni  ALLTID finns <3

Dagens sämsta: Att ja inte har en bilfaan... (morrrr)

Dagens goding: Edgar som e nyklippt.. HAHA kommer bilder... sötnöt !


Over and out !


//C

Av Cassandra - 12 december 2009 08:35


..Idol-finale kommer de bli nu ett tag i tidningar & TV.. Men de gör inget.. Nog för att jag tycker att fel kille vann.. Eller ja båda va värdiga vinnare men jag höll ju tummarna lite extra för charmtrollet Calle.. Erik han har ju en röst som klarar allt.. Men tycker dock att Calle har en mer speciell röst som jag gillar mer.. Nu kommer ju Erik få skivkontrakt osv men tror även att Calle kommer få de..

  Och de kommer ju inte bli några "pop" stjärnor utan mer HardRock eller nått  den stilen...


Nu ska jag i alla fall åta lite frukost för om 1 timme ca ska Jag & Mammie åka tll Karlstad Löfbergslila Arena och titta på Lillebror som ska spela match där :D HÅLL TUMMARNA !!!   



Puss & Kram // C

Ovido - Quiz & Flashcards