Alla inlägg under september 2009

Av Cassandra - 30 september 2009 22:44

Usch, va kallt det är ute å fy sjutton va dålg ja har varit på å blogga.. Buuuh..

  Har mest varit i stallet å fixat massor, kommer bli as bra me dom nya boxarna.. Grejjat lite me Querdo, Quenscher, Finix å givetvis Contessa som vi håller på å ska få ordning på.. Hon bara ställer sig och nästan välter över hela tiden med stackars Sofia.. Och grejjen är att ponnyn har inte ont någonstans (Sofia har varit inne i Karlstad med henne) men ändå jävlas hon med oss hela tiden.. Hon har till och med vält över flera gånger.. Men vi har börjat med att ha longerlina på henne och när hon då ställer sig så drar jag i linan och då får hon ju inte kraften att välta.. Men hon ger sig ju aldrig.. Alltså efter 5 gånger med linan på,inga som helst framsteg.. Känns så träligt för stackars Sofia åker ju av på löpande band på den där skrutt-ponnyn =( Gummisnogg går inte heller för hon lyckas ställa sig iaf.. Någon som har några ideer?? Mina är totalt slut just nu.. =(


  Imorrn ska iaf Dessan följa med oss ner till gärdet, så tar vi me linan å börjar hon bårka så tänker jag sätta mig upp för å försöka.. Sofia är jätte duktig så inte för den saken, men ja tänker att ponnyn kanske testar henne å kanske inte gör så me nån annan?? Eller så e hon helt enkelt gööööör DUM!! Eller vad de nu kan vara?? Aja, de märks imorrn hur vi gör..


Mycke häst just nu men så e de ibland.. hehe.. :D

  Ska ju även rida på ridskolan imorrn, å då e de dags för hoppning igen.. Får vi se vem ja får å hur de ska gå.. Jag hoppas ju på min BÄSTA Party men de vet man aldrig ;)


Nu ska jag iaf gå å lägga mig å ladda inför morgondagen :D


Natti natti

//C

Av Cassandra - 24 september 2009 14:10

Japp nu blir de bara en kortis här för ja har inte riktigt tid me detta.. :P hehe..

Har varit ute hos Dessan & company i morse å bara sölat skit å haft de gött.. :P


Igår kom Emmiz å mina "uggs" åh dom e as söta.. kan lägg in en bild senare.. :P


  Nu ska ja iaf cykla hem till mig.. Ta de lugnt en stund å sen ska ja cykla ut till ridskolan å rida.. haha håll i den hatten va hurtig ja ska va idag.. Åh e dyng förkyld på de, men men de löser sig nog... :P Mohaha!!


Kanska skriver nått senare om ja inte hinner somna innan ja kommer innanför dörren hemma... Hihi


Ha de gött!!

//C


  

( Underbaraste Quenscher <3 )

Av Cassandra - 23 september 2009 12:50

Till's Tamino  

Detta är Till's Tamino som jag red hos Charlotte i Småland för länge, längesen.. Han fick tyvärr skickas tillbaka till Tysklad pga ett frambens fel. (Kommer inte ihåg va det var exakt)

 

Ska ta mig i kragen och åka neråt i landet så fort jag fått lön osv.. Hem tll bästaste familjen Borneklint.. Saknar dom massor nu när man inte är där så ofta.. Rynkar på näsan Men de ska de bli ändring på hoppas jag.. Hoppas Mammie Charlotte och Sistra Therese kan komma uppåt snart oxå som vi planerat i typ 3 år nu.. haha Skrattande


I morse vid halv ått skjutsade jag Mammie till jobbet och sen hem å diskade och fixade frukost åt lillebror som låg å sov så gott.. Han fick flingor m. mjölk, ägg, macka å mjölk (å dricka) så väckte jag han å han blev super duper glad Glad Sen skjutsade ja honom till Philip, våran kusin vitamin.. Dom skulle VA som de nu så fint heter.. Man får inte säga leka längre för de e töntigt har jag fått lära mig av honom.. Haha..


Så nu ska ja väl laga lite mat får vi se.. Sen vänta på att Sabina kommer hem från jobbet.. Hon måste ju ut å rida idag även fast hon har LEDIG dag från stallet för att den andra tjejen som hon har hästen med vägrar att rida idag.. Fårga mig inte varför men så här e de jämt.. Sabina ska få ta all skit jämt.. Plus att den andra tjejen jobbar inte ens utan går i skolan och bor dessutom 5 minuter från stallet, medans Sabina ska cykla å de tar väl 30-40min, minst.. Åh ja blir så trött.. Men men en vacker dag säga hon i från min fruga.. Mohaha!!


Va ju ute hos Dessan igår å grejjade lite, dom e bara för goa alltså.. Trivs som fisken i vattnet att umgås me dom Skrattande


Nu ska ja ut å se vad som gömmer sig i kylskåpet.. Hihi


//C

Av Cassandra - 21 september 2009 22:38

..av mig att uppdatera så sällan.. Men va tusan ja sitter nästan aldrig vid datorn längre ju.. Har massa andra saker att göra även fast jag är arbetslös.. Det är konstigt de där.. Men jag hjälper ju Mormor så fort det är något, grejjar hemma, myser me min bästa voffling, umgås med Sabina & så är ja ju nästan jämt ute hos Dessan & company.. Dom är så underbart härliga och jag trivs som fisken i vattnet att vara där ute.. Edgar trivs oxå där ute, till och med lilla ettriga Baloo börjar acceptera Eddie nu.. Glad


I helgen va Jag, Sabina, Marri och Madde ute på Statt och tittade på våra BÄSTA "Larz Krizterz".. Haha, tror dom va bra iaf Flört Jag fick ju dricka av Sabinas hemgjorda vin.. Och de va de sprutt i kan jag lova.. Så vi fick blanda med mina bärsa oxå.. Men de gick ju bra..

  Har vart ute hos Dessan oxå å grejjat lite, reden sväng på Fuxi i Fredags oxå för hon va så jävlig mot Sabina, typiska MÄRR fasoner.. Usch för de alltså.. Men de släppte till slut iaf.. Glad


Har varit ute och gått oxå.. Vi har ju börjat ett nytt liv.. Haha, men de va väl 2 veckor sen vi började det nya livet och det går faktiskt väldigt bra måste jag säga.. Vi håller i.. Skrattande


Just de, jag har en ny mobil oxå.. En Ericson W995 fast den är röd så jag är inte hel nöjd.. Har kvar min rosa oxå såklart.. Jag har ett till nummer nu oxå och de nummret kommer jag ha när jag är i stallet å så.. Så när ja träffar er får ni de Cool


Nej nu ska jag krypa ner tror jag.. Måste tvätta jackor osv imorrn bitti.. Vintersäsången är ju på ingång så det är väl dags att tvätta allt.. Mohaha!!


Ha de gött nu alla godingar!


/C

Av Cassandra - 16 september 2009 23:36


Idag har varit riktigt mysig alltså.. Lovade ju Dessan å Lasse att ja skulle komma ut till dom i Högåsen imorse å hjälpa till me dom nya boxarna, men när ja kom ut så va Lasse redan klar me allt.. hehe Flört Men då gick ja in å grejjade lite i stallet ist.. Mockade, sopade sen tog ja ut lille Finix på gången å borstade lite på honom.. Han har boxvila nu i 3 veckor för han har ju blivit opererad. Navelbrock eller nått sånt heter de väl.. Obestämd


Sen åkte ja å Edgar hem till Mormor å fikade lite å sölade massa skit.. De e vi ju bra på Flört hehe.. Sen hämtade vi Emmiz på skolan å åkte hem till mig å lagade mat Cool


  Hämtade upp bästaste frugan å åkte ut till Högåsen igen, å där fikade vi lite igen (hehe nått vi tydligen gillar att göra.. MASSOR!!) Så skulle Elin och Dessan rida men Dessan va inge taggad så ja fick rida på Snygg Quenscher idag.. Åh fyy faaan va underbar den hästen är alltså måste jag ju bara säga.. Mm han e verkligen en riktigt riktigt go pållle =D


  Och imorrn ska ja ju rida igen Skrattande Weei ska bli kanon kul.. Åh imorrn står de hoppning på schemat.. Åh Madde kommer eventuellt ut å tittar oxå Glad Hihi, bara för de kommer de väl gå dåligt, tsss Tungan ute


Nu blir de iaf sängen för ja e litte för trött för de här nu!!


Ha de gött alla!!

//C Kyss



Av Cassandra - 12 september 2009 14:15

..är Sveriges största hockey cup för ungdommar i hela Sverige (såklart) Denna helg from Onsdag - Söndag är det ör P97.. Ocj min bror blev uttagen, första femman :D Så jag och Mammie åkte in till Karlstad igår för att hejja fram våra grabbar!! Första matchen slutade 3 - 1 till det andra laget.. Så för att peppe Ando lite tog vi me honom till Bergkvik och shoppade loss.. två par skit snygga jeans, en stickad tröja med "gubb-rutor", 2 t-shirt, en Adidas tröja och sen nån fingerboard ramp han ville ha.. Sen shoppade ju ja å Mammie lite oxå ;P Sen gick vi till en Thai restaurang å käkade.. All säger att de ska va sååå gott, men ja blev faan inte så impad =/ Hade vart bättre me Subway som låg vägg i vägg :P

  In på IKEA en göööör snabbis för vi tvugna att köpa me 40 djupa tallrikar och 20 sånna Te grejjer till "Som Hemma" (Mammas jobb) och så bar de av till Skutberget där grabbarna campade.. Dom bor i as fina stugor, så va satt där ett tag och tog de lugnt, sölade lite me pappie osv..

  Väl tillbaka vid hocket arenan (eller vad man ska kalla de då de va DYNG litet) så fick vi sitta och vänta en timme ungefär innan matchen skulle sätta igång.. De blev en hård match men våra grabbar fixade de LÄTT så de blev 1- 3 till OSS!!! HEJJA BIK!!!


Talade just med Pappie och kom med GODA nyheter att grabbarna vunnit ännu en match och är nu i A-slutspel, vilket innebär att det är de 5 BÄSTA lagen (av 65 lag) som slåss om första, andra och tredje plats.. Så de har fått förflytta sig till Kils hockeyhall nu!! Första matchen i A-slutspelet har just börjat så jag vänta på samtal om hur de gick!! HÅLL TUMMARNA!!!


HEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAA BIK P97!!!!!!!


//C

Av Cassandra - 8 september 2009 23:42

Va paff jag blev när jag kom in här och allt va nytt.

  Bloggplatsen, hm, jaa de va faktiskt ett riktigt bra namn. Mycket bättre än "bloggagratis".


Dagen har varit väldigt bra, började med att gå ut och gå en promenad med Edgar, för att sen hoppa in i duschen och göra sig i ordning för en lunch med Ida"the big city". Käkade underbara tonfisksallad med fetaost och vilöksdressingCafé Kulan. Mumma va go den är alltså.. Mee Like ;) Sen gick v runt och tittade i lite affärer, kommer även få hem en ny mobil (igen) om ca 2 veckor.. Hihi, men tyvärr inte en rosa denna gång :( Men men det är den nyaste Sony Ericsson så de ska nog gå bra, så är den röd. :) Hittade även lite underkläder på REAn som ja köpte. Ida hittade väl snyggaste rutiga trosorna me världens största rosett bak på.. Haha, såå söta ;)

  Sen ringde Mormor så jag åkte och handlade lite åt henne, hämtade Edgar och så fikade vi och sölade massa massa skit.. Hehe, Bästaste Mormor :D Mammie vart lite avis på oss så hon kom en sväng hon oxå.. Sen åkte jag hem med Edgar, hjälpte Mammie att bära ut hennes nya gräsklippare ur Twingon.. (Ni som vet hur "stor" en Twingo är kan ju förstå att de va inte lätt) Åkter i alla fall och hämtade Lillebror på träningen och sen hem till Pappie för att skriva jobb-ansökan och lite sånt.

  Lagade mat åt familjen och väntade på att Sabina skulle ringa..

Åkte ut till Dessan och dom vid 20.15 och så gick vi ut på lååång promenad.. De va Jag, Sabina, Dessan, Emmiz, Elin, Edgar, Rebus & lilla lilla Baloo.. Aa de va riktigt nice.. En kvälls promenad i Lunedet och en i Högåsen, ja undrar vart de bär av imorrn :) Jaa, de återstår ju att se..


 Har fortfarande inte varit hemma och lagt över bilder på mig som brunett i datorn.. Usch, ja e ju såå seeg..


Vissa människor beter sig mycket underligt.. Dom utger sig för att vara en person men i själva verket är dom någon  annan.. Varför gör man så ?? Vem är det som vinner på det egentligen ?? Eller e kanske är nya trenden ?? HAHA !!


Imorgon blir det i alla fall Örebro med Ida på dagen.. Får väl se om jag får med mg nått snyggt hem.. Men ska vi in på Gina är det klart att det blir nått.. :) Jag känner ju mig.. haha


Ha de gött och simma lugt!!

Ni är GULD värda, och ni vet vilka ni är <3


/C



Av Cassandra - 7 september 2009 23:04


  Har varit och hjälpt Mormor med massa ärenden idag. Åkte och hämtade ut mediciner och lite olika kärmer på apoteket, sen ville hon ha McDonald's så jag åkte dit och hämtade mat.. Sen hem till henne igen och käkade och tog de lugnt en stund, sen åkte jag bort till Konsum och handlade lite..

  Mormor har blivit mycke mycke piggare nu och det är så härligt att se henne må bra igen.. Blir ju helt förstörd när man ser henne må så dåligt som hon gjorde förut.. Men nu när hon fått Insulin sprutor osv så har allt blivit så bra.. Hon är jätte dunktig med att äta ordentlig mat på regelbundna tider osv..  Cassandra blir stolt över sin duktiga Mormor :)


  Åkte ner på stan en sväng och fikade me Wall på Som Hemma.. Fick se hennes nya bil.. En Golf III, riktig pärla.. Aa den va verkligen kanon fiin, "Joker" -höhö-


  Sen blev de hem å ge Edgar mat, så tog vi de lugnt en timme så åkte ja och Eddie och hämtade Sabina.. Vi tog "mormor-rääsern" och drog ut till Lunedet och gick i en timma.. Edgar tycker de e underbart att få springa lös i skogen så de ska vi göra oftare nu.. Så imorrn ska vi ut igen.. Kanske ta me lte korv å grilla efter vägen? Vi hittade massa mysiga små ställen att grilla å bara va på =) Sjukt fint där ute.. Hittade ställen idag vi aldrig sett tidigare.. Sååå mysigt!!

  Efter den sköna promenixen åkte vi in till stan och åt sallad, sen va vi på ett litet hemligt uppdrag kan man säga ;) Och sen blev de hemfärd..


Nu sitter jag hos Mammie i soffan och kollar på film.. Jag och Eddie har myys ;) hehe Han e helt slut min ängel.. Till alla er som vill veta så kommer min bästaste Edgar att byta adress från Rosendal 35D till Skrantabacken 1C, han ska alltså flytta hem till lilla mig nu :D Underbara vovve <3


  Nehe, såhär blir inga barn gjorda.. Nu blir de sov-tajm så jag orkar upp till barnmorskan imorrn.. :)


  Natti natti


/C

Ovido - Quiz & Flashcards