Alla inlägg under september 2011

Av Cassandra - 30 september 2011 21:20


Löven börjar falla och det är otroligt fina färger ute.. Härligt med höst men skulle inte tacka nej till lite läängre sommar :) Men de e ja väl inte ensam om.. Hehe :))


Nu är det ju så att jag har fått mitt efterlängtade jobb i Sälen :D Jag är så lycklig att den går inte ens med ord att föklara. Så GÖÖÖÖÖTTT !!!!!

  Kommer att jobba som bartender inne på Experium i Lindvallen. Längtar så jag blir gaalen snart.. Men tiden går ju fort och snart står jag där uppe och blandar drinkar och träffar härliga människor :D


PUSSS


//Cääz

Av Cassandra - 18 september 2011 00:19


Städdag i stallet från ca 9.00 till ca 14.30 idag då. Riktigt trevligt när man är ett par stycken som fixar och dolar :)

  Åkte hem till Mammsen för att tvätta lite och passade då på att ta en liten power naap på soffan ;)

  Nu ikväll har jag umgåts med härliga människor, fått underbart god mat (grillat men ugnsbakade rotfrukter, grönsallad och underbar vitlökssås, AAHHMM !!) och haft det allmänt trevligt :) Tack mina fina vänner <3


Snart är det väl dags att nana kudde oxå..

    Natt Natt !


//Cääz

Av Cassandra - 16 september 2011 16:40


  Har så fruktansvärt tråkigt så ja vet inte vart jag ska ta vägen. Ska iväg med Malin snart och hämta mina nya skor.. Men sen då ?? Va ska man hitta på hela kvällen ?? Sitta här och bara glo har jag ju ingen lust med. Kan ju inte direkt ta mig någonstans eftersom jag just nu varken har bil eller kan köra en..

  Hör av er om ni har några förslag på vad man kan hitta på...



//Cääz

Av Cassandra - 16 september 2011 11:44


Upp klockan 7 så man hann äta lite frukost och så innan det bar iväg till stallet. Gjorde inte många knop där ute förutom att fika, göra hö påsar och mocka lite åt Sara och Linn. Va ju tvungen att få upp värmen, för det är ju inte direkt sommar ute längre. TYVÄRR !

  Nå vad häder denna helg då ? Resten av den här dagen har jag ingen aning om vad man ska hitta på. Ringa min Bralli kanske och kolla om hon eventuellt kan göra mig en liten tjänst :) Imorgon, ska ta med Edgar ut till stallet på morgonen / förmiddagen och ha lite städdag inför vintern. Sen på Söndag är vi lite sugna på att åka in till Karlstad och titta på Malin & Caps samt Niklas & Chippen :) Men det återstår att se.


 


  Nu ska jag ta de lugnt ca 30 min och sen köra igång med lite städning och uppfräschning av kök här hemma. Hej å hå ! Om det finns nån händig där ute är ni Välkomna ;) hehe !


//Cääz

Av Cassandra - 14 september 2011 23:22


Kommer hem fören liten stund sen, sätter mig som vanligt vid datorn och kollar FB och mailen. Vad får jag se då ? JO, att jag fått ett mail från Arbetsförmedlingen. I detta förbannade mail står de att dom stängt av mig från A-kassan. Alltså dom måste ju vara helt jävla tappade bakom en järnväg eller nått i den stilen. Jag fattar inte va det är för puckon som ens vill jobba där ? Usch, man blir så arg när man är där ena dagen och kommer överens med vissa "damer" som jobbar där om en sak, sen nästa sekund, VIPS då är man avstängd och har helt plötsligt inte rätt till några som helst pengar.. Nej fy faan !! Stryk skulle dom ha så dom lär sig fatta att människor som inte har ett jobb oxå är levande varelser som eventuellt, kanske skulle vilja ha tak över huvudet och en gnutta mat på bordet !


   


Nu kommer man inte kunna sova heller för ja blir så förbaskad. Men ja får väl gå ut och ta en gammal knäckebrödsbit och knapra på, och till detta ett glas vatten. Det lär väl vara det enda som kommer finnas i de här hemmet efter att äta på framöver. Det är ju TUR att jag har en Soda Streamer så jag kan variera mellan bubbel vatten och vanligt !




//Cääz

Av Cassandra - 14 september 2011 08:39


Vaknade för ungeför en timme sen, hoppade in i duschen och nu sitter jag här.. Hehe, väntar nämligen på att min goa Jennifer ska komma och hämta mig så vi kan åka hem till Mammie och ha en liten morgonfika. :) Alltid mysigt ju :D Sen tror ja nog att jag åker med Jenn ut till stallet för hon skulle rida B på banan. Och efter det nångång tror jag att ja å bästa Bibbs skulle till ridhus med Bert. NEJ jag ska inte rida. Kommer icke upp på en hästrygg på ett bra tag tror jag. 


//Cääz

Av Cassandra - 10 september 2011 22:48

Red Bert en liten stund på banan idag. När jag skriver en liten stund menar ja verkligen en LITEN stund. Hann väl typ skritta i båda varv, trava lite i höger varv. Gick över i vänster varv för att trava lite där me, men då va de kört. Han blev tydligen "rädd" för någonting som inte fanns och HOPPADE till som aldrig förr. Jag va ju me på att detta kunde hända eftersom exakt samma sak hände för ca 2 veckor sen när jag ramlade av. Me varn tydligen inte tillräckligt me eftersom jag även denna gång ramlade av i leran / blöta gruset. Tyvärr gick de inte sådär jätte bra idag då ja ramlade med all tyngd på knät. Underbenet vek sig utåt och sen knakade de till.. Aj Aj Aj!! Och stackars Matilda fick aggera hästskötare (Tilda e livrädd för Bert) men de gick fint.

  Det gjorde ju så förbannat ont så ja trodde ärligt talat att jag skulle DÖ ! Men insåg ju ganska fort att de kommer jag ju INTE att göra.. Åkte in till vårdcentralen direkt där det blev en remiss till röntgen. Inte ett spår av fraktur. TACK GODE GUUD FÖR DE !! Blev ju tvugna att åka tillbaka till vårdcentralen efter röntgen så dom skulle lagga bandage.. Så denna "lilla" avramling har nu resulterat i att Cassandra Bergkvist ska gå på kryckor och får icke stö på benet. Samt äta 3 Ipren om dagen i ca 1 vecka och om detta inte lindrar smärtan ska jag ta alvedon till..


De va min Lördag de.. TUSEN tack till Mammie, Torbjörn och givetvis Sarah som nu är min personliga assistent.. Liver är UNDERBART ! ;)


//Cääz

Av Cassandra - 9 september 2011 09:57

..så mycket uppdatering längre. Men det beror helt på att jag typ tröttnat på att blogga helt enkelt.

  Den här veckan har hittills varit nice :) Har renoverat / målat för fullt hemma hos Malla & Glenn.. De blir så jäkla bra och mysigt så nu vill jag bara ta tag i mitt här hemma oxå.. Och det dröjer inte vill jag lova :)) Hihi... Har ju lyckats lägga armen i eluttaget och fått jordens märken.. HAHA man ska ha en Cassie till allt för de e då de händer.. Malla garva rätt rejält vill ja lova.. HAHA !!


  I Måndags hade jag min favvo kusin Rasmus oxå för det va studiedag på dagis. SÅ Milla Och Malin va ju oxå hemma. Så vi busade och lekte hela dagen.. Men lek lera å sen tog vi en sväng till Lunedet och klappade / matade alla djuren. Som förövrigt inte verkar får någon mat för jädrar va dom va ivriga.. HAHA


Nu stall med Sarah och rida Bert !


//Cääz

Ovido - Quiz & Flashcards