Alla inlägg under februari 2010

Av Cassandra - 21 februari 2010 17:34


Grattis till lilla Mammie idag som blir gammal ;P hehe

 

Va hade födelsedags fest för henne igår å shit va kul de va.. Helt gaalet roligt måste jag säga =) Sen gick vi ut på Woody´s och de va väl ganska kul eller nått.. Ja gick hem ganska tidigt för ja va så trött, väl hemma fick ja "bo" på toaletten i en timme eller två.. Usch...


Idag har jag bara slappat och varit allmänt osocial.. Men de måste man faktiskt få vara ibland tycker jag =)  Har käkat MASSOR me gött.. De enda ja saknar nu är en STOOOOR pizza och min Johan ;P


Nu blire Sällskapsresan


//C

Av Cassandra - 19 februari 2010 15:45


...sitter jag fortfarande här framför dumburken och är precis klar med skivorna till Mammsens fest imorrn.. Ja de blev en salig blandning med allt från Christer Björkman till Metallica och ACDC.. Men bra blev de.. Gissa om ja e trött på å sitta vid datorn.. HAHA..


Kan börja med att berätta om igår (Torsdag). Då följde jag med Malin och Milla till badhuset i Kristinehamn för att plumsa lite.. Åh de är bara förnamnet av va Millisen gillar... Hihi, jäklar va hon plaskade och "simmade".. Och jätte jätte glad hela tiden.. En sån unge vill ja me ha, hon är alltid glad tror ja.. :D Helt underbar ! Sen gick jag och Malin och solade i 30 min (glöm aldrig 30 MIN!) Milla fick va hos faster då som jobbar på badet.. :D OCh shit va RÖD jag är kan ja lova.. Där snackar vi nya rör.. HAHA Ser ut som en kräfta i ansiktet och ner på bröstet.. HAHA men va faan de får man leva med..

   Fick oxå min nya klänning igår som jag tog med till jobbet för att visa Jenny, men givetvis så glömde jag den där.. =/ Men ja tar nog en sväng förbi HL imorrn och hämtar den.. Ska ju ev. ha den imorrn på partajjet :D


Jaoch sen idag då.. Har ju som tidigare nämnt suttit här i 4 timmar nu och fixat med skivorna.. SÅ nu ska jag ta tag i mitt liv och klä på mig anständiga kläder och bege mig till Degerfors för lite fika och "skitsnack" HAHA.. Efter de åker "röda faran" och jag tillbaka till Karlskoga och hem till Mammsen för att städa åt henne, efter de ska jag hem och duscha osv och sen till Kristinehamn.. Hm, tror ni ja kommer hinna ?? Aa de e frågan idag alltså.. Har en svag aning om att jag kommer bli helt död sen när ja städat klart och bara somna i Mammas soffa eller nått i den stilen.. Men men de får vi se senare.. Men nu ska jag inte sitta här å slösa mer tid.. Utan bege mig ut i den vackra och underbara "sommarsolen" *HOST HOST*


Ha en bra helg!!

 

//C

Av Cassandra - 17 februari 2010 07:03


Slutade jobbet för ca 1 timme sen och jag är lika pigg nu som ja va då.. Och har varit hela natten dessutom.. Det är väl otroligt att man kan hålla ett så högt tempo en hel natt.. Kan inte själv förstå hur de gick till.. Men de gick !!

  Ska i alla fall gå och lägga mig nu och försöka sova några timmar innan det bär av hem till Mammsen för att ta reda på all tvätt man dragit dit, plus att ja ska hjälpa henne lite inför festen på Lördag.. Får försöka skynda mig också för jag ska ju till min Darling sen innan jag börjar jobba igen.. Men jag ska ställa klockan på 14.oo och då hinner jag ju med alla måsten !


Har fortfarande inte fått någon förklaring till föregående inlägg.. Men mende kommer väl med tiden..


Igår va jag hos Malin och Milla och fikade, käkade å sölade massa skit, (som vanligt) har en svag aning om att vi kan vara rätt duktiga på de.. Hehe, alltid lite trevligt hon mina stumpor =) Ni betyder såååå mycke fast de tror ja ni redan fattat  HÖH !!    Massa LÖÖÖÖW till er !!
Oj NU kom tröttheten som en käftsmäll.. Shit, helt galet.. Bäst ja skyndar mig i säng innan de vänder å ja blir pigg igen..
Ha en bra dag mina vänner !!
//C

Av Cassandra - 15 februari 2010 06:29


Jag fattar inte hur ens "bästa" kompis ens kan tänka sånna idiotiska saken om en.. Om du missade så har jag pojkvän och jag är inte intresserad av A för fem öre.. Jag fattar inte va du har fått de ifrån.. Men de e väl din Älskling L som snackar massa jävla bullshit bara för att du å ja ska bli osams.. Men du ska ge faan i å påstå massa skit innan du talat med mig.. Vadå vad har hänt egentligen ?? Åhh ja blir GALEN !! Bara för man åker i samma bil som en annan betyder de INTE att man knullar för de.. Ja anser inte att de e samma sak iaf.. Men de kanske du gör ?? Ja tycker bara att de e jävligt dålig stil.. Du borde nog kanske tänka efter innan du säger / tror saker om nån du säger betyder så mycke osv.. usch nu vart ja så irriterad så ja kan väl inte sova heller.. Har ju jobbat ntt så de vore ju ra om man fick nån timmes sömn innan de e dags att åka hem till Mammie och tvätta.. Men men.. Vi får väl se om du kommer in snart så ja får höra va de e för jävla skit folk snackar !


Helgen har varit jätte bra.. I fredags va ja hos min Bäjbe å mööös, vi gick på bio, Farsan.. Å dene VERKLIGEN se värd vill ja lova.. Haha skrattade halt ihjäl mig.. Mycke bra film.. Åkte hem i lördags förmiddag för ja hade lovat lillebror att kolla på hans hockey match.. Sen hem och laga mat me Sabina.. Världens bästaste    Vi gjorde Skaldjurssås med färsk pasta och sallad.. Och till efterrätt blev de semla med vaniljkräm.. MUMS säger ju ja.. Brännde en skiva å sen gav v oss ut på äventyr med DWDn.. HAHAHA


Nu ska ja kolla lite Scrubs å se om ja kan somna nån gång..


Saknar min skrutt MASSOR !


//C

Av Cassandra - 11 februari 2010 15:55

De negativa med att jobba förmiddag:

*Helt slut när man kommer hen efter jobbet..

*Man måste sova tidigt..

*Man MÅSTE göra och ta med sig matlåda PLUS frukost varje dag..

*Eftersom man somnar efter jobbet vid kanske 15 så kan man inte somna tidigt på kvällen å då orkar man knappt gå upp tidigt å sen e de kört redan där..


Det positiva med att jobba förmiddag:

*När Fredagen ÄNTLIGEN kommer får man gå hem 14.1o (Hum, som alla andra dagarna den veckan!)


Okej, när vi jobbar förmiddag är det ju 06.00-14.10 som gäller.. Fii faan för att gå upp 04.45 på morgonen.. De tar knäcken.. De spelar lixom ingen roll om ja skulle gå å lägga mig kl 18 på kvällen för att sova hela natten å de där, ja e lika j*vla sten trött för de.. Å grinig som, som, som en gammal GEET!!  Mm en vrång fröken i vinröd bil glider in genom portarna till Bofors-området.. Då vet alla att det är dags att ligga lågt..


Hum, nog om de.. Jobbet skiter vi i nu.. För nu e jag ju hemma (hos Mammie) och ska alldeles strax ner till köket för att fixa nått smarrigt att stoppa i den öppningen på huvuder som det mest kommer massa snack ur annars... Shit va finurlig man kan vara idag då.. Eller ja e klurig.. Där har vi de KLUR-CASSIE !! HAHA

  Ne usch och fy nu får ni roa er på annat sätt.. Jag ska ha MAAAAAT!!!

  

(SNYGG-CASSIE är med på bild oxå !! HAHA, Sälen -08) 



Puss

//C

Av Cassandra - 9 februari 2010 22:36


 Åkte med Andréa in till Färkestad Trav & Rid shop eller va du nu hette.. Har egentligen ingen aning men jag chansade på att det va något sånt iaf.. HAHA! hittade ju väldigt mycke fina saker man skulle vilja ha men som inte pluskan vill betala.. Bla en Prestige hoppsadel (som jag ioförsig inte har någon användning för just nu) Men som ja ska ha när ja blir hästägare igen.. Och de verar ju inte dröja.. Eller beror ju på om han är nått för mig eller inte den lille tokisen.. Får se vad som händer, Man ska ju inte ropa Hej innan.. HÖHÖ Fick i alla fall med mig ett tunnt täcket till edgar som han ska få ha nu när han e lite dålig å så :D


  Har ju även köpt hårfärg som ja skulle ha kladdat i idag men som ja inte orkade igen.. Fattar inte vad de e som är så jobbigt med de egentligen.. Hm, blanda färgen, kladda i de i håret, vänta i 40 min och skölj ur.. Hum hur svårt kan de va ?? Men tydligen jävligt svårt för Cassandra Bergkvist just idag.. Ja ja, men det kommer ju fler dagar..


Imorgon efter jobbet ska ja direkt hem till Mammie å leka me min voffsing, som ja LÄNGTAT massor efter nu när han har varit hos Maria ett par dagar.. Ska testa täcket oxå å se om det passar.. Sen blir de massa tvätt som ja ska fixa med.. Och kl 19.oo är det ju ÄNTLIGEN dags för Hockey.. :D Weeei, de va inte igår ja va på hockey vill ja lova.. Har ju jobbat så dumt så ja inte varit iväg.. Men nu är det ÄNTLIGEN dags igen :D:D:D


Just de jag ska ju ta bilder på min nya pärla oxå å lägga ut.. Många som inte sett den som vill se.. Men de kommer de lovar jag.. :D


Nu ska jag hoppa ner i sängen, imorrn är det dags för jobb igen o6.oo-14.1o


Saknar min skruttis <3<3<3


//C

Av Cassandra - 8 februari 2010 19:44


Jajemänn, i Lördags köpte jag mig en ny pärla.. Hehe, eller vad man nu ska kalla de =) Hittade en som passade väldigt bra i Storfors.. En Vinröd Volvo 940 årsmodell 1994.. Väldigt ful i lacken då det är massa klarlackssläpp men de gör inte mig något med tanke på att bilen går as bra oså.. Sen är den kanon fin inuti.. Inga fläckar eller nått sånt.. Så de e ju gött :D Nu kan ja äntligen åka vart ja vill när ja vill uan att behöva låna bil av Mammie :D


  Mycke jobb nu för tiden och inom en snar framtid kommer vi börja jobba intemitent 3 skift, vilket är i princip samma sak som 4-skift bara att det får ju inte heta så.. Hm, snålt företag.. (Vi skulle ha mer i lön om de skulle heta 4-skift)


Igår Söndag va jag hemma hos Malin, Glenn och Milla på kvällen.. Fick räkor å grejjer.. Mumma va de, men va ju så bakis så ja kunde inte käka så mycke.. hihi =) Alltid lika trevligt med min "ULLIBULLI!!" Sen får vi ju inte glömma "De Worst Deal" HAHAHAHA


Min Edgar har fått en systa som börjat växa i ena prostatan så han ska in å bli "flicka" snart... Vi är livrädda för att den där ska börja växa och att den ska bli elakartad så vi måste knipas honom imorn 3 månader.. Han har fått en slags hormonspruta nu som gör att systan inte växer oså.. SÅ nu mår han bra =)


Har och varit och tittat på den 3 åriga Morgan-valacken som jag ska ta mig an.. En riktigt läckerbit vill jag lova.. Shit va snygg han är.. Ska ta kort på honom nästa gång ja e där så får ni se... MUMS !!! :D  Han är väldigt snäll men lite "bufflig" sådär men va faan de ger han sig med snart.. Ska även ta kort på de 2 andra unghästarna som vi ska rida in efter sommaren.. En storhäst som kommer bli ca 155cm och en New Forest valack som kommer bli maxad D-ponny.. Så på hästfronten är det fullspäckat vill jag lova.. Får nog fanimej säga upp mig från jobbet och börja jobba hos dom ist... HAHA nej då skämt å sidor man måste ju få ha sin hobby.. Kommer bli lite tufft bara med tanke på att ja ska åka till K-Hamn varje dag.. Men de gör inget =) Då får ja ju samtidigt träffa min bääjbe !!   


Nej nu ska jag titta på Outsiders.. Ha en bra afton.. HAHA


Puss

//C

Ovido - Quiz & Flashcards